loading...

آموزش تبليغات در گوگل ادوردز

مقاله، كتاب، فيلم آموزشي گوگل ادوردز

بازدید : 116
11 زمان : 1399:2

اگر كسب و كار خود را به تازگي آغاز كره‌ايد و نيز به اهميت تبليغات گوگل ادوردز واقف باشيد، احتمالا از همين ابتدا به فكر ايجاد كمپين تبليغاتي در AdWords هستيد. تبليغات اينترنتي موضوعي تخصصي است و شما به عنوان مدير يا كارشناس بازاريابي يك استارت آپ بهتر است اطلاعات خود را در اين زمينه بروز نگه داريد. اگر خودتان بخواهيد تبليغات گوگل را سامان‌دهي كنيد، اين مي‌تواند براي شما چالشي بزرگ باشد. در اين پست از وبلاگ جي ادز نكاتي را براي قرارگيري شما در مسير درست پيشنهاد مي‌كنيم.

اگر در توسعه دهنده ها فعاليت مي كنيد يا جزو كساني كه استارتاپ خود را از خانه مديريت مي‌كنيد، محيط نه چندان دوست داشتني Google AdWords احساس خوبي به شما القا نخواهد كرد. از كجا آغاز مي‌كنيد؟ آيا كسي را براي مديريت كمپين‌ ها استخدام مي‌كنيد، يا در ابتدا از طريق كارآموز خود كار را پيش خواهيد برد؟

اهميتي ندارد كه چكار مي‌كنيد، ممكن است اينكار شما احساس يك انتخاب اشتباه را القا كند و تبليغ كسب و كارتان براي نخستين بار، مي‌تواند همراه با استرس باشد.

به هر حال شما در حال خيز برداشتن هستيد و بايستي خود را به خاطر شروع استفاده از تبليغات گوگل تشويق نماييد و سعي كنيد از راهنمايي ‌هاي وبلاگ جي ادز براي رشد خود و كسب و كارتان استفاده كنيد.

تبليغات گوگل ادوردز

چه كسي بايد مديريت تبليغات گوگل ادوردز را در اختيار داشته باشد؟

ايجاد كمپين در گوگل ادوردز تقريبا ساده است، اما هنوز ريزه كاري هاي بسياري وجود دارد كه ممكن است درباره آن‌ها اطلاعي نداشته باشيد.

زماني كه براي نخستين بار از گوگل ادوردز استفاده كردم، در يك كسب و كار كوچك استخدام شده بودم كه بودجه براي تيم بازاريابي تمام وقت را در اختيار نداشت، و من به عنوان نماينده خدمات مشتريان در حال مصاحبه بودم كه مي‌توانستم AdWords و analytics را نيز پيگيري كنم. به من اجازه داده بودند كه كار را در حين كار، ياد بگيرم و راه و چاه كار را بياموزم.

من كاملا مطمئن هستم زماني كه كار خود را در AdWords آغاز كردم، افتضاح بودم. اما در طول چند ماه، درك بهتري از تاكتيك ‌ها براي انجام برخي وظايف (مديريت مزايده، تست A/B و پژوهش كلمات كليدي) پيدا كرده بودم. من توانسته بودم كه روي برخي از مسائل پايه‌اي تمركز و در آن ها پيشرفت كنم.

به احتمال زياد شما شخصي را در اختيار داريد كه با شما كار مي‌كند و بطور كامل اين وظيفه را بر عهده دارد؛ نياز نيست كه او/آنها داراي مدرك MBA يا يك خبره تبليغات باشند. رشته من جامعه‌شناسي است و به نظر من، رشته ‌هاي مشابه مانند روان‌شناسي كه درك درستي از رفتار انساني خواهند داشت، در مقوله بازاريابي موفق خواهند بود.

چه كس ديگري براي مديريت تبليغات ادوردز مناسب خواهد بود؟ مديران PPC (تبليغات كليكي) بايستي خلاق و تحليلي باشند؛ تاكتيك ‌ها را بياموزند، در آن‌ ها خبره شوند، به سمت استراتژي حركت كنند و تصميات كسب و كار را اتخاذ نمايند. به دنبال كسي باشيد كه ذاتا علاقه به بازاريابي داشته باشد و با انجام دو نقش در كارش كه اضافه شدن AdWords به وظايف فعلي ‌اش مي ‌باشد، راحت باشد. اين شخص به احتمال زياد با مشتري روبرو مي ‌شود –در خدمات مشتريان يا فروش– و داراي رياضي قوي و مهارت‌ هاي خلاقانه نوشتاري است.

براي شروع تبليغات گوگل ادوردز چه كاري بايد كرد؟

شركت‌هاي SaaS و ديگر استارت‌آپ ‌ها به سمت استفاده از اتوماسيون بازاريابي و تمامي چيزهاي فوق‌العاده‌اي كه ارائه مي‌دهد، حركت مي‌كنند. گردش كاري بر پايه قانون كه توانايي اداره حركت از ابتدا تا فروش را داراست، جالب‌ترين چيزي است كه در حال حاضر براي بازاريابان وجود دارد.

اما شما اساسا كار مشابهي را مي ‌توانيد از يك منظر تبليغاتي انجام دهيد. شما اينطور بايست به بازاريابي مجدد (Remarketing) فكر كنيد.

در تبليغات گوگل بازاريابي مجدد، بي‌نظير است. شما تنها براي كليك‌ ها پول خواهيد داد، بنابراين زماني كه تبليغات بازاريابي مجدد را به افرادي نشان مي ‌دهيد كه پيش از اين روي تبليغ شما كليك كرده‌اند، شما به طور معمول كليك‌هاي زيادي را نخواهيد داشت (اما شما اين عمل را به طور رايگان در اختيار داريد.) اين كار از لحاظ هزينه مقرون به صرفه است؛ شما از تبليغات به عنوان يك يادآور تكرار شونده براي كساني كه پيش از اين با شما آشنايي دارند استفاده مي‌كنيد تا قدم ‌هاي بيشتري را به سوي شما بردارند.

حتي وقتي بازديد كنندگان هميشگي وب‌سايت شما وقتي با كمك منشن هاي اجتماعي وارد سايت شما مي‌شوند، نسبت به زماني كه كانال هاي هميشگي وارد سايت مي‌شوندُ احتمال بيشتري براي ثبت سفارش وجود دارد.

اولين تلاش شما در Google AdWords بايست تنظيم بازاريابي مجدد باشد. پس از فعال‌سازي بازاريابي مجدد در Google Analytics، به صورت پيش‌فرض گزينه All User براي مخاطبان شما فعال است كه به دنبال تمامي افرادي كه خواهان مشاهده وب‌سايت شما هستند خواهد رفت. اگر ترافيك وبسايت شما محدود است، مثلا آن را كمتر از ۲۵۰۰ بازديد در ماه در نظر بگيريم، گزينه All User براي شما مناسب است. اما براي سايت هاي محبوب شما بايستي به دنبال بخش هاي مختلفي در وب‌سايت خود باشيد. براي مثال:

  • صفحه قيمت مشاهده شده
  • صفحه تماس مشاهده شده
  • بررسي ‌هاي انجام شده
  • وايت پيپرهاي دانلود شده

ساده‌ترين راه براي تنظيم مخاطبان در ابتدا، قرار دادن آن بر پايه URL مقصد است؛ اگر افراد روي صفحه تشكر اقدام مي‌كنند، اين كار بسيار ساده است. اين مخاطبان را طوري تنظيم كنيد كه برگه‌اي را مشاهده نمايند كه شامل قيمت، تشكر و … باشد.

مديريت تبليغات گوگل

چطور مي‌توانم هزينه و رشد تبليغات گوگل را مديريت كنم؟

اگر شما در يك صنعت پر رقابت حضور داريد، ممكن است شاهد قيمت ‌هاي مسخره‌اي براي هر كليك در تبليغات گوگل باشيد. اگر ترافيك PPC شما با ۱ درصد تبديل مي‌گردد و CPA‌ (مبلغ هر اكتساب) شما ۲۵ دلار است، متاسفم كه به شما بگويم كه پرداخت ۵ دلار بابت هر كليك نيز كار نمي‌كند.

همواره از نرخ تبديل براي كمپين ‌هاي خود آگاه باشيد و اينكه هر كليك براي شما چقدر هزينه خواهد داشت. اين دو، معيارهايي هستند كه همه آن چيزي را كه به آن نياز داريد به شما خواهند گفت. من از اين روش پيش از اين براي پژوهش كلمه كليدي حمايت كرده‌ام، اما حالا بيشتر آن را باز خواهم كرد و در مورد آنكه چطور مي ‌تواند بهترين استفاده را براي استارت‌آپ شما داشته باشد صحبت مي‌كنم.

ابتدا با اين قضيه شروع مي‌كنيم كه مطمئن گرديد كه اكانت ادوردز خود را به Google Analytichs و Search Console متصل كرده‌ايد. اين به شما نشان خواهد داد كه در كجا قرار داريد و چه مقدار از ترافيك خود را از جستجوهاي طبيعي كسب مي‌كنيد. به دنبال كلماتي باشيد كه در حال حاضر رنك نزديك به جستجوهاي ارگانيك در آن ‌ها نگرفته‌ايد، و آن‌ ها را به كمپين ‌هاي Adwords خود بيفزاييد. اگر بودجه محدودي داريد، از AdWords براي پوشش شكاف در بخشي كه در حال از دست دادن ترافيك طبيعي هستيد استفاده نماييد كه حركت هوشمندانه‌اي در استفاده از پول مي‌باشد.

اگر كار را از ابتدا شروع مي‌كنيد، ليستي از كلماتي كه قصد گرفتن رنك طبيعي در آن ‌ها را داشته‌ايد تهيه كنيد و آن‌ ها را در كمپين خود قرار دهيد. با بودجه‌ي كم كار خود را آغاز كنيد و به آرامي آن را زياد كنيد تا شروع به نتيجه گرفتن نماييد. كلمات كليدي شما بايست بازه‌ي وسيعي را پوشش دهند تا با بازه بزرگتري از جستجوها نمايش داده شوند و شما اين واژه ها را را درون بخش Search Terms گوگل ادوردز مي‌بينيد.

توجه به عبارت‌ ها و جستجوهاي طولاني كه افراد استفاده مي‌كنند، حس بهتري به شما در استفاده از كلمات كليدي خواهد داد. با افزايش آرام كلمات كليدي و عدم تلاش براي افزايش كليك‌ ها به صورت سريع، شما در خواهيد يافت كه هر كلمه كليدي تقريبا چقدر براي شما هزينه خواهد داشت تا به مكان بالاي تبليغات برويد. مجددا تاكيد مي‌كنم، اين چيزهايي است كه شما بايست به آنها بنگريد:

  • گوگل ادوردز را به Search Console و Google Analytics متصل نماييد.
  • به دنبال جستجوهايي با رنك طبيعي پايين باشيد.
  • مقدار بازخورد پايين بوده است؟ از ليست كلمات كليدي كه در نقشه محتواي خود داريد استفاده كنيد و يا كلمات كليدي كه فكر مي‌كنيد توانايي توصيف كسب و كار شما را دارند، استفاده كنيد.
  • كلمات كليدي گسترده‌تري را انتخاب كنيد. (اين بدان معني است كه شما بدون پيرايش آن ‌ها را بكار مي ‌بريد. phrase match keywords در بين علامت نقل قول قرار خواهند گرفت و exact match در براكت جاي مي‌گيرند.)
  • از مزايده ‌هاي بسيار پايين استفاده كنيد، و به آرامي آن‌ها را بالا بريد تا در رتبه ۴ تا ۶ تبليغات قرار گيريد و بازديدكننده جذب كنيد.
  • بخش واژه‌ هاي جستجو را در search terms ببينيد تا متوجه شويد كه كاربران دقيقا از چه جستجوهايي استفاده مي‌كنند.
  • ميانگين نرخ تبدل شما براي تمام ترافيك چيست؟ CPA هدف شما چقدر است؟ از اين دو براي تصميم‌گيري در مورد آنكه كدام كلمه كلمات كليدي را بايست در ابتدا دنبال كنيد، استفاده نماييد. (مثال: ۲ درصد تبديل و ۲۰۰ دلار هزينه هر اكتساب به اين معني است كه ما مي ‌توانيم كلماتي را هدف قرار دهيم كه يك تبليغ در بين سه تبليغ بالا تا ۴ دلار در هر كليك هزينه خواهد داشت.)

يافتن فرد درست براي مديريت كمپين‌ هاي تبليغات گوگل شما، تنظيم بازاريابي مجدد و نگاه دقيق و عميق به كلمات كليدي و اينكه چقدر براي شما هزينه خواهد داشت، هزينه بر خواهد بود اما شما را در يك مسير صحيح قرار مي دهد.

بعد از مشاهده موفقيت در تبليغات ادوردز چه كنيم؟

اگر موفقيتي را در اين زمينه تجربه كرديد، براي صرف هزينه بيشتر بر روي PPC و رسانه هاي اجتماعي شك نكنيد. شما به سرعت با استفاده از ترافيك‌هاي پولي مي‌توانيد رشد كنيد. همانطور كه رشد مي‌كنيد، مديريت رسانه‌هاي پولي شما بايست شبيه يك منحني زنگي باشد.

با تبليغات كم هزينه آغاز كنيد. بعد از مشاهده موفقيت كمپين هاي تبليغاتي خود، هزينه را بالا ببريد. براي مديريت تبليغات گوگل مي‌توانيد از فريلنسرها يا شركت هاي تبليغات در گوگل ادوردز كمك بگيريد. در صورت همكاري با جي ادز، كارشناسان ادوردز ما براي شتاب دادن به رشد شما، هر روز براي بهبود كمپين هاي تبليغاتي تان زمان صرف مي‌كنند.

استفاده از يك آژانس تبليغات ادوردز براي مديريت كمپين ‌هاي شما مي‌تواند بهره وري تبليغات شما را بالا ببرد. همچنين شما مي‌توانيد مديريت كمپين را خودتان در دست بگيريد و از آژانس تبليغاتي به عنوان نقش استراتژيك استفاده نماييد، كه باعث حركت و تفكر شما گردند. آژانس ‌ها مي‌توانند در مديريت كمپين شما بسيار موفق باشند، بخصوص اگر شما داراي شخصي درون شركت باشيد كه بتواند با آن‌ ها صحبت كند و درك كند كه چه اتفاقاتي در حال رخ دادن است.

داشتن يك فرد در درون شركت براي ايجاد استراتژي به صورت متوالي و ارتباط با آژانس مي‌تواند مفيد باشد.

اين كار را به سرعت آغاز نماييد. بازاريابي مجدد گوگل را فعال كنيد و دوباره به سراغ افراد برويد و به آن ‌ها يادآوري كنيد كه در آنجا حضور داريد.

از تبليغ به عنوان يك راه براي شتاب رشد خود استفاده نماييد، نه راهي براي نجات كسب و كارتان و نه براي بهبود يك محصول. شما چند قدم با اقدامي فاصله داريد كه مي‌ تواند مسير كسب و كار شما را تغيير دهد. براي شروع تبليغات ادوردز با ما تماس بگيريد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 139
  • بازدید سال : 697
  • بازدید کلی : 3826
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی