loading...

آموزش تبليغات در گوگل ادوردز

مقاله، كتاب، فيلم آموزشي گوگل ادوردز

بازدید : 102
11 زمان : 1399:2

تبليغات متني گسترش يافته از ژانويه 2017 در اختيار كاربران گوگل ادوردز قرار گرفته است و همه تبليغ كنندگان مي توانند از طريق رابط ادوردز خود چنين تبليغاتي را ايجاد كنند. در اين نوع تبليغات متني امكان افزودن يك عنوان 50 كاراكتري افزوده شده است و تبليغ كنندگان بايد به دنبال روشي باشند تا بتوانند از 50 كاراكتر اضافي خود بهترين استفاده را ببرند.

خوشبختانه ما دو ماه از زمان خود را بر روي تست و بررسي متن آگهي متني گسترش يافته صرف كرده ايم. در اين ميان توانسته ايم 7 مورد از بهترين پيشنهادات را براي اين فرمت تبليغات متني گسترش يافته بيابيم. خوب در اين مقاله همراه جي ادز باشيد تا بتوانيم اين موارد را با هم مرور كنيم.

1- تبليغات جديدي در گوگل ادوردز بنويسيد. از كاراكترهاي اضافي براي بيان مطالب جديد استفاده كنيد. تنها به فكر اضافه كردن سرتيتر دوم نباشيد.

من درك مي كنم كه شما به سختي بر روي تبليغات فعلي خود كار كرده ايد. در چنين شرايطي دوست داريد همان آگهي قبلي خود را برداريد و آن را با چند خط نوشته و توضيح جديد تركيب كنيد، سرتيتر دوم را به آن بيفزاييد و بنشينيد و منتظر درخشيدن آگهي خود بمانيد. حتي گوگل نيز زماني كه مي خواست اين قابليت را معرفي كند. تبليغات متني گسترش يافته Guitar Center را بر همين اساس ايجاد كرد.

آگهي متني در گوگل

اما مشكلي كه در مورد اين تاكتيك وجود دارد اين است كه شما تنها از كلمات بيشتر براي بيان موثر همان موضوع استفاده مي كنيد. Guitar Center سرتيتر ديگري به تبليغات گوگل خود اضافه كرد. اين سرتيتر چنين مي‌گفت: “مقصدي براي دوستداران موسيقي”

اين متن نمي‌تواند تبليغات موجود را به يك تبليغ قانع كننده تبديل كند و قادر نيست آن را بهبود ببخشد. اگرچه بيشتر تبليغ كنندگان مي‌توانند حداقل 28 درصد نرخ كليك بيشتري از طريق تبليغات متني گسترش يافته كسب كنند، اما بيشتر اين افراد تنها سرتيتر دوم را به تبليغ موجود اضافه كرده اند و با كاهش CTR مواجه شده اند. زماني كه مي خواهيد تبليغ متني گسترش يافته بنويسيد از كاراكترهاي اضافي خود براي تكميل پيشنهادات فعلي و Call to Action خود استفاده كنيد و گزاره هاي ارزشي بيشتري در آن قرار دهيد.

اگر بخواهيم متن گسترش يافته جديدي را بنويسيم و از ابتدا تبليغ جديدي طراحي كنيم و بر روي موارد منحصر به فرد محصول تمركز نماييم، آن را براي احساسات كاربر جذاب سازيم و Call to action (متني كه كاربر را براي اقدام فرامي‌خواند) جديدي را در آن بررسي نماييم ممكن است به تبليغي شبيه شكل زير دست يابيم:

تبليغ متني گوگل گسترش يافته

يكي از مشتريان ما در اين چالش شركت كرده و تبليغ مشابهي را براي نرم افزار هاي HR خود تكميل كرده و دوباره نوشته است. شكل زير يك تبليغ يا فرمت قديمي را نشان مي دهد: تبليغ گوگل قديمي

در شكل پايين نيز تبليغ متني گسترش يافته كه بر روي آن كار شده را مشاهده مي كنيد:

تبليغ گوگل جديد

نتايج به دست آمده همه چيز را مشخص مي كند. تبليغ جديد CTR بالاتر از 400 درصد نسبت به تبليغ قديمي داشته است.

2- مهم ترين پيام خود را در سرتيتر تبليغات بگنجانيد.

اگرچه توضيح 80 كاراكتري جديد فيلد بزرگي در تبليغات متني گسترش يافته است اما باز هم ممكن است توجه اندكي را به خود جلب نمايد. پيام دو سرتيتر در تبليغ متني گسترش يافته در بهبود نرخ كليك تبليغات بسيار موثر خواهد بود. به همين خاطر بهتر است بيشتر زمان خود را بر روي بررسي متن تبليغ جديد اختصاص دهيد و بيشتر از هر چيز ديگري به سرتيترها بينديشيد. در چنين شرايطي مي توانيد سرتيترهايي را بيابيد كه باعث بهبود نرخ كليك مي شود. شايان ذكر است كه هيچ يك از سياست هاي تبليغ در گوگل ادوردز در مورد آنچه كه شما مي توانيد و نمي توانيد در سرتيتر خود بگنجانيد تغيير نكرده است. مهم ترين موضوع در اين زمينه اين است كه هنوز نمي توانيد علامت تعجب و ديگر علايم نگارشي را در سرتيترهاي خود قرار دهيد!

3- به خاطر داشته باشيد كه سرتيتر اولي آگهي بسيار مهم تر از سرتيتر دومي است.

اگرچه هر دو سرتيتر از لحاظ فني بيش از 30 كاراكتر طول خواهند داشت اما هيچ ضمانتي در مورد نشان داده شدن يا نشدن سرتيتر دوم وجود ندارد. سرتيتر دوم ممكن است طول سرتيتر اول را گسترش دهد:سرتيتر دوم تبليغ متني گوگل

سرتيتر دوم ممكن است پس از خط اول ظاهر شود:

سرتيتر دوم تبليغ متني گوگل

يا اينكه ممكن است گوگل سرتيتر دوم شما را كوتاه تر نمايد:

سرتيتر تبليغ متني گوگل

با كمك ابزار پيش نمايش تبليغات، مي توانيد نشان داده شدن يا نشدن سرتيترهاي خود را مورد بررسي قرار دهيد. اما بايد به خاطر داشته باشيد كه باز هم تضميني براي نشان داده شدن سرتيتر دوم به گونه اي كه شما تمايل داريد وجود ندارد. به همين خاطر بهتر است از قرار دادن اطلاعات ضروري همچون Call to action در سرتيتر دوم اجتناب كنيد.

4- بلافاصله تبليغات قديمي خود را متوقف نكنيد.

تبليغ متني گسترش يافته براي نشان دادن همه كليدواژه ها در گروه تبليغاتي شما در همه زمان ها مناسب است اما بهتر است از متوقف كردن تبليغات قديمي خود براي مدتي منصرف شويد. همانند ساير مواردي كه در جستجوي پولي وجود دارد، تنها به خاطر اينكه تبليغ متني گسترش يافته يك مبحث جديد است، لازم نيست تبليغات قديمي خود را متوقف كنيد. برخي از تبليغ كنندگان به اين نتيجه رسيده اند كه استفاده از تبليغ گسترش يافته براي بار اول نرخ كليك كمتري نسبت به تبليغ قديمي داشته است. زماني كه اولين تبليغ متني گسترش يافته خود را ايجاد مي كنيد، آن را در كنار تبليغات قديمي خود اجرا كنيد. اگر عملكرد اين تبليغ به اندازه تبليغ قديمي مناسب نبود، مي توانيد تبليغ گسترش يافته ديگري را امتحان كنيد. زماني كه عملكرد تبليغ متني گسترش يافته بهتر از تبليغ قديمي بود مي توانيد تبليغ متني قديمي و سنتي خود را متوقف سازيد.

5- تبليغات متني ادوردز را براي كاربران تمامي دستگاه ها بنويسيد.

از آنجايي كه بيش از نيمي از جستجو هاي گوگل بر روي دستگاه هاي موبايلي انجام مي شود، مهم است كه تبليغ شما نيز در تمامي دستگاه ها همچون دسكتاپ، موبايل و تبلت به خوبي نشان داده شود. تبليغ گسترش يافته گوگل براي تمامي جستجوكنندگان در دستگاه هاي مختلف به خوبي نشان داده مي‌شود. 90 درصد از اين افراد قبل از تكميل هدف نهايي خود، از دستگاه هاي متعدد استفاده مي كنند.

رفتار كاربران گوگل

در گذشته تبليغ كنندگان تنها قادر بودند آگهي ارجح براي موبايل ايجاد كنند كه براي تبليغات مختلف در جستجوهاي موبايلي به كار مي رفت. با اينحال تبليغ متني گسترش يافته هيچ اولويت دستگاهي ندارد. اين موضوع بدين معني است كه پيام ها در دسكتاپ، تبلت و موبايل به يك شيوه يكسان نمايش داده مي شود. حتي اگر تبليغ كننده آگهي قديمي براي موبايل در گروه تبليغاتي خود داشته باشد باز هم تبليغ متني گسترش يافته آن پيام را در نتايج جستجوي موبايل نشان مي دهد. به همين خاطر بايد اطمينان حاصل كنيد كه پيشنهاد و call to action شما معني دار است و مي‌تواند در دستگاه هاي مختلف نشان داده شود.

6- كليدواژه هاي برتر خود را در فيلد مسير قرار دهيد.

تبليغ متني گسترش يافته گوگل به طور خودكار دامنه خود براي URL شما را از URL نهايي به دست مي آورد. به همين خاطر لازم نيست افراد هر بار دامنه را مشخص كنند. اين موضوع از بروز كارهاي اضافي در شركت هاي كوچك و متوسط مي كاهد. تبليغ كنندگان مي توانند به صورت اختياري دو فيلد مسير 15 كاراكتري را براي الحاق به URL خود اضافه كنند. اگرچه اين موضوع اختياري است اما به شدت توصيه مي شود از اين فيلدهاي اضافي در تبليغ جديد گسترش يافته استفاده كنيد. اينكار نه تنها جستجو كنندگان را مطمئن مي سازد كه تبليغ شما آن ها را به صفحات فرود مرتبطي كه به آن علاقه مند هستند هدايت مي كند بلكه مي تواند نرخ كليك و CVR را افزايش دهد. مهم تر از همه اين ها، قرار دادن كليدواژه هاي برتر در مسير URL باعث مي شود تبليغات تان به كليدواژه هايي كه افراد به دنبال آن هستند مرتبط تر باشد. همين امر موجب مي شود نمره كيفيت تبليغ افزايش يابد و در نتيجه CPC كمتر شود.

7- افزونه هاي آگهي خود را به روز نگه داريد.

شركت هاي كوچك و متوسط هميشه از افزونه هاي تبليغات (مانند سايت‌لينكها، كالوت يا نوشته هاي راهنما، شماره تماس و … كه همراه آگهي نمايش داده مي‌شود.) براي ترويج پيشنهادات جايگزين و برجسته تر كردن گزاره هاي ارزشي مهم كه در متن آگهي قرار نگرفته است استفاده مي‌كنند. همه ما به خوبي مي دانيم كه قرار دادن افزونه تبليغاتي براي ظاهر شدن در كنار تبليغات در گوگل مي تواند نرخ كليك و نمره كيفيت را بهبود ببخشد. با اينحال زماني كه تبليغ گسترش يافته جديد ايجاد كرده ايد و جزييات زيادي را به پيشنهادات خود در داخل بدنه تبليغ اضافه نموده ايد ممكن است بيشتر افزونه هاي تبليغ قديمي اضافي باشند. اگر افزونه هاي تبليغ شما تنها براي تكرار متني به كار رود كه در حاضر در متن تبليغ وجود دارد گوگل از آن استفاده نخواهد كرد. پس اطمينان حاصل كنيد كه تبليغ و افزونه هاي آن را به‌روزرساني مي كنيد.

تبليغ كنندگان براي بررسي قابليت جديد كه با عنوان تبليغ متني گسترش يافته شناخته شده است هيجان زده هستند دوست دارند هر چه سريع تر به بررسي آن بپردازند. اما فراموش نكنيد كه بايد كار خود را به عنوان بازارياب به درستي انجام دهيد و متن عالي براي تبليغ خود بنويسيد.

اگر هنوز تبليغات در گوگل را براي وب سايت خود شروع نكرده ايد، همين حالا مي توانيد با ما تماس بگيريد و درخواست تان براي تبليغات در گوگل را برايمان ارسال كنيد. كارشناسان ما پس از بررسي سايت‌تان در كمتر از 4 ساعت كاري با شما تماس مي‌گيرند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 147
  • بازدید سال : 705
  • بازدید کلی : 3834
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی